Opgaan in het hier... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu Opgaan in het hier... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu

Opgaan in het hier...

Door: DoDo

Blijf op de hoogte en volg Dodo

13 Januari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Donderdag
Ik zou vandaag eigenlijk gaan vissen met Koen Dee maar wat me nu al een paar keer is opgevallen is dat dingen hier altijd anders lopen. Dit keer wel in mijn voordeel, want doordat de werkers vandaag niet waren komen opdagen en alles op de farm stil lag hadden Sheila en ik nu dagje voor ons zelf. We zijn weer heerlijk wezen toeren maar hadden nu een andere route genomen. Dit pad had zoveel kuilen en hobbels dat we niet meer bij kwamen van het lachen en echt stil moesten gaan staan, omdat het rijden door het lachen niet meer mogelijk was. Als klap op de vuurpijl bleek de weg die we namen in 1 keer op te houden en konde we niets anders dan weer rechts omkeer naar ons huisje te gaan.Dit was echt weer wat voor ons! Deze dag hebben we verder lekker rustig aan gedaan.


Vrijdag
Sheila en ik hebben een drukke dag gehad vandaag en zijn van hot naar her gereden om van alles te regelen. In de ochtend kwamen er twee vriendinnen van Sheila langs en hebben ons een Thaise massage gegeven. Het was heerlijk ontspannend maar aangezien ik een echte Thaise massage kreeg waarbij ik dubbel werd gevouwen af en toe ook minder ontspannend. Vervolgens zijn we met hen naar de Makro geweest en moesten we om 1500uur weer op de Farm zijn, omdat we een groep toeristen uit Australie op bezoek kregen. De mensen vonden het mooi en indrukwekkend om te zien hoe hard de kids van Shalom House mee helpen op de Farm elke dag nadat ze naar school zijn geweest. Het mooie van dit was is dat ze voor alle kids dekens en matrassen hebben geregeld. Deze waardevolle sponsering heeft de kindjes zo gelukkig gemaakt! Ze kwamen daarna naar Sheila toe en zeide: 'Thank you mam, we love you". Dit was zo hart verwarmend dat de tranen in Sheila haar ogen sprongen van blijdschap. Wat wij namelijk zien als iets normaals, het hebben van een matras en deken, iets hier het mooieste geschenk!

In de avond hebben we Dave en Imi opgehaald van het vliegveld en zijn we met z'n alle uit eten geweest. Ik zat samen met de boys achter in de pick-up truck en al gelijk ontstond er gelukkig een klik.


Zaterdag
Vandaag was het even iets anders wakker worden. Voor Dave en Imi was dit hun eerste ochtend wakker worden in Thailand en 3 keer raden. Het is koud en mistig. Ze hebben waarschijnlijk het slechte weer uit Nederland meegenomen. We werden rond 1300 uur door Koen Dee en zijn vrouw Fay opgehaald. Eenmaal op de Farm aangekomen heeft Koen Dee al zijn ideeen ook met de boys gedeeld. Ik ben in de tussentijd met de kids van Shalomhouse gaan spelen. Op een gegeven moment hebben we van een stapel afval hout en 4 brommerbanden een soort speelactiviteit gemaakt, waarbij je punten kon scoren door stenen door de banden te gooien. Wat hadden de kids plezier en ik moet toegeven ik had eigenlijk ook de grootste lol vooral door die blije gezichtjes te zien en het gelach van die kids te horen. Thuis aangekomen zijn de boys en ik nog even met de scooter gaan toeren en vonden al snel een mooie plek ergens in het veld in een rusthuisje en hebben daar hele fijne gesprekken gehad en de zonsondergang mogen aanschouwen.

In de avond besloten we naar de night bazar tegaan in het centrum van Chiang Rai wat ongeveer zo'n 30 minuten rijden was. We waren zowat de enige toeristen daar. Het was echt een prachtige gezicht met alle lichtjes en parken vol met bloemen en de mensen die allemaal tezamen kwamen om te dansen als een soort an line-dancing maar dan op de Thaise manier. Rond 2200 uur besloten we terug te gaan op de scooter. Wat een avontuur was dit!! In het donkerste van de avond/nacht probeerde we de weg terug te vinden maar alles leek op elkaar. We dachten steeds dat we wel wisten hoe terug te moeten rijden maar we bleven verkeerd rijden. Onder tussen was het al flink afgekoeld en hadden we het erg koud op de scooter.De weg was soms moeilijk te zien door de koude mistbanken waar we door heen reden. Na vier uur lang toeren en overal de weg vragen vonden we eindelijk road 17 terug en kwamen we rond 0200uur eindelijk weer bij onze holiday home (zoals Sheila het noemt, omdat zij Shalom House waar de kids verblijven haar thuis noemt) aan. Dave en ik waren nog niet moe en besloten ergens buiten nog een drankje te doen en hebben uren lang gepraat over echt van alles.


Zondag
Vandaag hebben we eindelijk een beetje kunnen uitslapen maar aangezien we pas rond 0500 uur gingen slapen voelde 10.30uur opstaan nog steeds als vroeg. Eindelijk een beetje wakker geworden hebben we met z'n vieren lekker buiten op het terras ontbeten. Ook hebben we vandaag de wekelijkse grote schoonmaak van het uit huis gedaan met z'n alle. Rond 13.30uur zijn we op de scooter gestapt en naar het Le Meridien 5***** resort gereden. Daar aangekomen viel mijn mond open van verbazing. Wat een prachtig resort! Het voelde als een soort paradijsje op aarde. Na een rondleiding te hebben gehad over het hele resort was het om 15.00uur eindelijk tijd om een verfrissende duik te nemen! Imi en ik hebben meer dan een uur zitten kletsen op de rand van het zwembad met de zon in ons gezicht en uitzicht over het prachtige natuurwater er om heen met in de verte de prachtige groene thaise natuur. Dit dagje was voor ons alle vier een dagje bijkomen en genieten ten top! De weg terug op de scooter ging dit keer in 1 keer goed zonder uren lang dwalen door Thailand. S'avonds hebben we van Sheila haar super lekkere eten mogen genieten en met z'n 3 en veel lol gehad op onze kamer tot een uur of elf. Morgen hebben we namelijk weer veel dingen op onze planning staan.

Wat ik heb geleerd deze dagen is: Het leven is mooi als je ervoor open staat en dat mensen met een reden op je pad komen. Zo heb ik ook hier weer 2 mooie open personen, Imi en Dave, mogen ontmoeten. We kunnen veel lol hebben samen maar ook echte diepe serieuze gesprekken voeren. En praten over je diepere gevoelens is wat een band schept.

Ik kijk uit naar alle mooie avonturen die we nog met z'n allen mogen en gaan beleven!

  • 13 Januari 2014 - 04:53

    Anouk:

    Lieve zus wat echt een fucking mooi verhaal ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt en ook t kunt vinden met die die boys!
    We missen je allemaal hier en ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!!

    Iloveuu!! Dikke kus + knuff
    Je zusje

    Ps: hier ist koud nieet eerlijjkk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Opzoek naar de essentie van het leven

Ik ga naar Chiang Rai om Sheila de Fretes, oprichtster van de Sheila de Fretes Foundation, te helpen een zelfvoorzienende boerderij en huis voor 28 kids te creëren. Daarnaast ga ik de kids engelse les geven en vooral ze het gevoel geven dat zij er ook toe doen op deze wereld!

Vaak nemen wij, mensen, nooit genoegen met wat we hebben. We willen alleen maar meer en meer. Ik wil graag mensen helpen vanuit het idee dat ik blij en gelukkig ben met alles wat ik heb, want als je beseft dat je met een klein beetje hulp al het verschil kunt betekenen tussen wel of geen toekomst voor de 28 weeskinderen...
Wat houd je dan nog tegen??

Ik vind dat iedereen, waar dan ook ter wereld, recht heeft op een plek die voldoet aan de eerste levensbehoeften. Daarbij denk ik aan Warmte, Liefde en Veiligheid.

Maar tevens ook een plek om te kunnen schuilen, een plek tegen het gevoel van dreiging, honger en dorst, eenzaamheid, verlatenheid, angst en onrust. Een plek tegen het gevoel alleen op de wereld te zijn, tegen het gevoel dat je leven geen zin meer heeft en dat je niets meer waard bent, kortom TEGEN het gevoel niemand meer te zijn.

Het klinkt misschien cliché maar een beter wereld begint bij jezelf. En vrijwilligerswerk geeft mij altijd zoveel voldoening, nieuwe levensenergie en levenservaring. Ik kijk uit naar mijn nieuwe avontuur!


Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De essentie van het leven gevonden

14 Januari 2014

Wat een bijzondere 2 dagen

13 Januari 2014

Opgaan in het hier...

08 Januari 2014

De eerste 3 dagen in Chiang Rai

07 Januari 2014

De heenreis
Dodo

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4270

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Opzoek naar de essentie van het leven

Landen bezocht: