De heenreis - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Dodo

Blijf op de hoogte en volg Dodo

07 Januari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Vrijdag om 1300uur begon mijn avontuur naar Thailand in me remi. Mijn eerste stop was Moskou. Het is daar 3 uur later dus kwam daar rond 19.30uur aan. Al snel kwam ik erachter dat de mensen in Moskou alleen maar een booskijk modus op hun gezicht hebben. Gelukkig kon ik rond 22.15 uur al inchecken voor mijn vervolg vlucht naar Bangkok. Me vliegreis is super relaxt verlopen en moet toegeven dat Aeroflot goede service aanboord heeft met veel eten, drinken en de nieuwste films.

Ik heb tijdens mijn vluchten de zon prachig zien opkomen en zien ondergaan. En bergen sneeuw gezien met temperatuur van -5 naar stralende blauwe lucht en temperatuur van 29 graden en totaal 6 uur later dan bij jullie. Oftwel ik leef in jullie toekomst als een echte tijdreiziger ;).

In bangkok kwam ik rond 1130 uur aan en raakte ik al snel aan de praat met twee amerikaanse meiden die ook naar Bangkok city moesten en hebben we dus heel slim een taxi gedeeld. De meiden vonden mijn inzet zo super dat zij absoluut niet wilde dat ik meedeelde in de kosten. Echt super lief!

In bangkok city werd ik aangesproken door een tuktuk chauffeur en ik vertelde hem dat ik naar het treinstation moest. Jaja zei die stap maar in..10 minuten later en zoveel km weer van bangkok city af, zat ik bij zo'n boekingbureau binnen..hahaha maar ik wilde natuurlijk helemaal niks boeken. Toen dacht ik weetje ik ga wel lopende opzoek, met zware tas op me rug en handbagage koffer, naar het trein station. Na bijna een uur lopen nog steeds geen station..toen stopte er een oude man op een taxi scooter. Hij wilde me er wel echt heen brengen. Ik dus volbepakt bij hem achter op de scooter. Dit was echt zo bizar!! In Thailand achter op een scooter volbepakt is net als Russisch roulette,verstand op 0 hahaha, maar ik ben wel veilig op treinstation aangekomen.

Inmiddels was het al 1430 uur en had ik eindelijk een treinkaartje naar Chiang Mai weten te bemachtigen in een slaaptrein. De trein vertrok rond 1800uur en kan je zeggen storten al gelijk in, want had nog helemaal niet geslapen. Het was een aangename reis met in de ochtend heerlijk koffie, jus d'orange etc zo bij me op bed gebracht. Rond 0900uur kwam ik dan eindelijk in Chiang Mai aan. Hier ben ik gelijk opzoek gegaan naar een tuktuk die me weer naar t bus station kon brengen zodat ik daar een bus naar mijn eindbestemming Chiang Rai kon pakken.

Na een heerlijk rijst met green curry als ontbijt zat ik om 1015 uur zondag ochtend eindelijk in de bus naar busstation Chiang Rai. Deze busrit duurder maar liefs ook nog zo'n kleine 3 uur. En na wat heen en weer smsen werd ik, door het echtpaar die het weeshuis Shalom House runnen, opgepikt.

Van vrijdag 1300 uur tm zondag 1600 was inderdaad een erg lange reis maar de reis alleen al is super geweldig! Al die mensen met een blij kijk modus op hun gezicht en erg vriendelijk, overal heerlijke etensgeuren en vooral de rust ook al is het alles behalve rustig op straat. Het land roept zoveel herinneringen op en biedt tegelijker tijd zoveel moois en rust. Het voelt goed om hier weer te zijn! Ook al zit ik aan de andere kant van de wereld ook hier redt ik me prima :). Dodo on adventure!

De wereld is een prachtig avontuur wat ontdekt moet worden. En mijn nieuwe motto, waar mijn oog opviel in een klein internet/eetcafe'tje 511, is: SLOW LIFE. TAKE YOUR TIME. CHANGE YOUR LIFE.

• 07 Januari 2014 - 16:41

Henny Schutten:

Lieve Do, eindelijk lekker op je bestemming na een lange vermoeiende reis, ik hoop dat jij je daar heel nuttig kan maken want dat is je doel, ik zal je verslagen volgen en wens je heel veel succes dikke xx

• 07 Januari 2014 - 17:27

Annabel:

Heey Do,
    Heel veel plezier daar en geniet ervan !
    En jij redt je overal, dat is toch algemeen bekend ondertussen. Do you're magic just because you can !! Ben benieuwd naar de rest van je verslagen !! Dikke kus

• 07 Januari 2014 - 17:29

Robbie:

Geweldig Diep Diep Respect Do! Onwijs veel plezier ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!!
    Groetjes Robbie

• 07 Januari 2014 - 20:10

Elianne:

Super gaaf om te lezen!! Heel benieuwd naar je volgende avonturen die je met ons wilt delen :) have fun!! Kus

• 08 Januari 2014 - 12:02

Vera:

Schat, wat heerlijk om je enthousiaste verhaal te lezen, ben nu al benieuwd naar je volgende verslag! Echt tof dat je dit avontuur aan bent gegaan, respect! Geniet ervan en heel veel succes en plezier, we zien je nieuwe reisverslag wel verschijnen! Dikke kus uit het nu nog verdere Brabant <3

• 08 Januari 2014 - 14:10

Kell:

Dodo, wat een verhalen nu al zeg!! Echt super leuk!

Wel jammer dat je aan onze tijdreis begonnen bent zonder mij haha!