Wat een bijzondere 2 dagen - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu Wat een bijzondere 2 dagen - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Dodo Avontuur - WaarBenJij.nu

Wat een bijzondere 2 dagen

Door: Dodo

Blijf op de hoogte en volg Dodo

14 Januari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Maandag 13-01-2014
Gisteren was zo'n bijzondere dag, dit moet ik gelijk even met jullie delen. Sheila heeft voor Dave weten te regelen dat hij een tattoo kreeg van een monnik die leeft in een tempel hier in Chiang Rai. We mochten hier allemaal bij zijn, zelfs tijdens de hele ceremonie en het inwijden en zegene van de beschermende tattoo. Dave heeft maar liefs 7 uur pijn geleden en wij hebben hem er door heen gepraat.

Wat ik los van deze geweldige ervaring echt super bijzonder vond, is dat zelfs IK een geluks/bescherm armbandje van de monnik om me arm heb gekregen. Hij heeft me, tijdens het omdoen van het armbandje, helemaal ingezegend en allemaal mantras over me uitgesproken. Monniken mogen niks van vrouwen aanpakken en niet in aanraking komen met vrouwen vanuit het boedhisme. Wat ook super bijzonder is, is dat Imi, Dave en ik nu alle 3 zo'n bijzondere armband hebben. Het gekke is dat we ook al echt een hechte band hebben gekregen en dat al na 4 dagen :).

Dinsdag 14-01-2014
Vandaag zijn Imi en ik met z'n 2en naar de farm gegaan om te werken. Dave was vandaag namelijk niet zo lekker ivm zijn tattoo. Imi heeft samen met Koen Dee een extra stukje land gefikt met een hekwerk erom heen zodat de kippen meer land hebben om te grazen. Ik ben vandaag in het huis, samen met de 10 workers, de muren wezen pleisteren. Dit was echt super leuk om te doen! Rond 1200uur gingen de workers eten en nodigde ze me uit bij hen te komen zitten en mee eten. Het enige wat ik kon eten was de sticky rice want de rest zag er echt niet smakelijk uit. En normaal probeer ik altijd alles, heb ook wel wat dingen geproeft, maar dit was echt zo niet lekker. Hier eten ze echt alles zo letterlijk uit de natuur geplukt op. Rijst met polle gras en rare dingen waarvan ik de naam niet eens weet :P. Na het eten heeft Imi zijn projectje afgemaakt en heb ik samen met de workers aardig wat wanden afgekregen. Soms is de taalbariere wel echt lastig maar ook wel weer super leuk hoe ze hier allemaal aan je lopen te plukken en lachen zonder dat je weet wat ze bedoelen.

Rond 1700uur haalde Koen Dee zijn vishengels te voorschijn en zijn we met z'n 3en heerlijk wezen vissen totdat het echt te donker was om de dobber te zien. Dacht echt niks te kunnen vangen, aangezien ik zelden tot nooit vis. Maar het tegendeel is gebleken!! Heb grote meerval weten te vangen en Imi heeft ook kleine baby meerval gevangen als eerste. Het was echt ontspannend en een kick zo'n grote vis te vangen. Koen Dee is echt onwijs gek op vissen dus de kans is groot dat we nog veel vaker gaan vissen. We hebben vandaag wel netjes alle vissen terug gedaan in het water.

Rond 1900 zijn we met z'n 2en allebei op onze eigen scooter weer lekker terug gereden naar de 'Holiday home'. Hier hebben we net met z'n viertjes gegeten. We gaan zo lekker slapen, morgen weer verder met werken op de farm.

(We hebben vandaag te horen gekregen dat we niet meer op de scooter in de avond naar de stad van Chiang Rai mogen rijden ivm bendes op scooters die actief zijn. Dit zijn gevaarlijke gasten uit Birma met Samorai zwaarden en ze onthoofden gewoon willekeurige mensen...pff gelukkig is onze verdwaal tocht goed afgelopen!!)

Ik geniet hier nog steeds ten top! En vind het zo bijzonder dat ik dit mag meemaken...de monnik..de kids..het leven hier..het is echt een levenservaring die niemand mij meer kan afnemen!

  • 14 Januari 2014 - 16:27

    Robbie:

    Wat gaaf!! en nu ga je gezegend door thailand heen :D heel veel suc6 nog! x

  • 14 Januari 2014 - 17:22

    Vincent:

    Waow wat vet mop, je maakt daar elke dag wat mee he! Egt leuk!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt en je zo vermaakt daar!!
    Hoop dat je je toverstaf mee hebt, dan kan je dat samoraizwaard weg toveren als je ze tegenkomt:p
    Have fun daar mop, we appen xxxx

  • 14 Januari 2014 - 20:10

    Rens:

    Ontzettend leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb! Geniet do!!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Opzoek naar de essentie van het leven

Ik ga naar Chiang Rai om Sheila de Fretes, oprichtster van de Sheila de Fretes Foundation, te helpen een zelfvoorzienende boerderij en huis voor 28 kids te creëren. Daarnaast ga ik de kids engelse les geven en vooral ze het gevoel geven dat zij er ook toe doen op deze wereld!

Vaak nemen wij, mensen, nooit genoegen met wat we hebben. We willen alleen maar meer en meer. Ik wil graag mensen helpen vanuit het idee dat ik blij en gelukkig ben met alles wat ik heb, want als je beseft dat je met een klein beetje hulp al het verschil kunt betekenen tussen wel of geen toekomst voor de 28 weeskinderen...
Wat houd je dan nog tegen??

Ik vind dat iedereen, waar dan ook ter wereld, recht heeft op een plek die voldoet aan de eerste levensbehoeften. Daarbij denk ik aan Warmte, Liefde en Veiligheid.

Maar tevens ook een plek om te kunnen schuilen, een plek tegen het gevoel van dreiging, honger en dorst, eenzaamheid, verlatenheid, angst en onrust. Een plek tegen het gevoel alleen op de wereld te zijn, tegen het gevoel dat je leven geen zin meer heeft en dat je niets meer waard bent, kortom TEGEN het gevoel niemand meer te zijn.

Het klinkt misschien cliché maar een beter wereld begint bij jezelf. En vrijwilligerswerk geeft mij altijd zoveel voldoening, nieuwe levensenergie en levenservaring. Ik kijk uit naar mijn nieuwe avontuur!


Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

De essentie van het leven gevonden

14 Januari 2014

Wat een bijzondere 2 dagen

13 Januari 2014

Opgaan in het hier...

08 Januari 2014

De eerste 3 dagen in Chiang Rai

07 Januari 2014

De heenreis
Dodo

Actief sinds 31 Dec. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4282

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 04 Februari 2014

Opzoek naar de essentie van het leven

Landen bezocht: